Med fokus på kundresan skapar vi design, flöden och UI som konverterar och engagerar.

Design med fokus på konvertering, tillgänglighet och varumärke
UI och UX är en central del av vårt erbjudande. UI (User Interface) representerar färg, form och allt som går att interagera med, medan UX (User Experience) har ett bredare fokus på användaren och dennes upplevelse. Även om UI och UX är två olika koncept så överlappar de varandra. Det blir ingen bra användarupplevelse med dålig design, och ingen bra design om den innebär en dålig användarupplevelse. Våra UI och UX-experter arbetar ständigt med att skapa varumärkesbyggande design som konverterar, samtidigt som tillgänglighet är viktigare än någonsin.

UI- och UX-tjänster
Designtjänster
Webbdesign
Det var med ordet webbdesign som Lightweb började sin resa. Webbdesign finns i vårt DNA och vi hjälper er med detta när ni ska implementera en ny design på er webbplats. Det kan vara i samband med ny grafisk profil, kampanjer, när det är dags för ny funktionalitet eller integration av andra verktyg eller helt enkelt när det är dags att optimera användarupplevelsen.
Konceptdesign
Er affärsidé har antagligen mejslats fram under många sömnlösa nätter, långa dagar och långa möten. Vårt uppdrag är att lyssna in och förstå just er idé och affär för att därefter översätta till en digital design och lösning. Vi designar och utvecklar digitala koncept för webb och app åt företag inom alla branscher.
UI/UX-design och research
Att göra sin hemläxa innan man sätter pennan till pappret kan vara nyckeln till digital framgång. Att bilda sig en uppfattning om och förståelse för, hur just er kund interagerar med ert varumärke, app eller webblösning är en central del för att uppnå goda resultat online.
Vi har seniora UI- och UX-designers som hjälper er med just dessa insikter. Insikter som baserar sig på data, användarmönster och tillgänglighetsperspektiv.
Konverteringsoptimering
Inte alla, men de flesta webbplatser har någon form av konverteringsönskemål. Man vill sälja fler produkter, generera fler leads, få fler prenumeranter på sitt nyhetsbrev eller på annat sätt digitalt ”konvertera” besökaren. Vi arbetar med vedertagna metoder och praxis för att på bästa sätt ta fram en konverteringsstrategi som gynnar er affär och samtidigt hjälper vi er optimera för detta digitalt.
Varumärkesbyggande aktiviteter
Många digitala aktiviteter är inte till för att generera ett direkt lead, utan agerar snarare hjälpmedel för att stärka ert varumärke. Vår kombination av design, research, varumärkesförståelse och teknik gör att vi kan hjälpa er att ta fram koncept och en plan för vilka digitala varumärkesbyggande aktiviteter ni ska satsa på.